Translate

lørdag 8. mars 2014

Moro å lage mønster selv

Det er moro å lage strikkemønster. Rart hvor skremmende det da er å prøve og skrive det ned forståelig for andre enn meg selv? Jeg har alikevel prøvd å gjøre akkurat det, og  i dag (selveste Kvinnedagen må jo være den perfekte dagen å gjøre noe man ikke er sikker på om man er tøff nok til, ikke sant?) har jeg publisert en av oppskriftene på Ravelry. Om dere bare visste hvor mange runder jeg har gått med meg selv i dag hvor spørsmålet "Er oppskriften forståelig" har vært gjenngangeren! Men, nå så får "gjort er gjort" ta over i den indre monologen for en stund.





Mønstret finner dere her. Den heter Agathes Fingerløse Vanter og er en grunnoppskrift på (kjempeoverraskelse) fingerløse vanter. Det er meningen at dette skal være en lett forståelig oppskrift uten for mye dikkedarrer, og hvor bling eller farger eller strjerner osv er lett å legge til selv ettersom hva man føler for. Eller kanskje det er den perfekte oppskriften for det ene mangefargede garnnøste som ligger i kurven og som du aldri fant ut hva du skulle bruke til.

Fortell meg gjerne hva dere syns hvis dere prøver oppskriften, tilbakemeldinger settes stor pris på:)
Og ha en fin fin lørdag og Kvinnedag videre!

6 kommentarer:

  1. Flinka! :) De ser helt nydelige ut <3

    SvarSlett
  2. Så kjekt med grunnoppskrift! Så flink du er som har lagt ut oppskriften! Det kan være litt nervepirrende, men jeg tror bare man er i overkant småkritisk til seg selv mens andre finner det helt forståelig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er noe med at man er sin egen verste fiende i sånne sammenhenger, ikke sant?:)

      Slett

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)